Godispåsar?

Publicerat: 2009-01-07 kl. 23:05:32
Gottepåsen
Höjdpunkten på ett kalas är för många godispåsarna. Därför är det viktigt att man gör något roligt av det. Att bara dela ut påsarna är faktiskt inget vidare kul eller spännande.
Anpassa godispåsarna efter ålder, kön och kalastema.

MYT
Frukten har ingenting med godispåsen att göra..det hörs ju till och med på namnet! Det där med frukt har faktiskt aldrig varit särskilt populärt i godispåsen. Kanske de lite äldre barnen kan uppskatta en clementin bland allt godis, men de små barnen uppskattar det oftast inte alls.

UPPSKATTAS
Gott godis!
Gärna dumle, klubbor, små chipspåsar och gelegodis. En del barn gillar lakrits, men eftersom inte alla gör det kan man lika gärna skippa det svarta godiset helt!
Överraskning Det lilla uppskattas otroligt mycket så varför inte köpa någon liten överraskning att lägga i godispåsarna. Exempel: pennor, hårsnoddar, klistermärken, suddigum, nagellack, samlarbilder, "tatoos", ballonger, nyckelringar, armband. OBS! Se helst till att all barn får samma överraskning, annars kan avundsjuka lätt uppstå!
Roliga påsar
Tänk till när du väljer påse! Har du något särskilt tema så försök att hitta en godispåse som faktiskt matchar temat. Frågar man i en godisbutik kan man oftast få köpa några påsar för ett billigt pris. TIPS Svarta hundbajspåsar är roliga godispåsar vid halloween eller kalas för killar.


För de yngsta:
FISKDAMM Tänker inte förklara vad det går ut på eftersom jag räknar med att alla har koll på det (Är det någon som inte vet: kommentera så ska jag förklara) Passar jättebra för barn mellan 3-8 år.

Fågel, fisk eller mitt i mellan. Är det inte så många barn på kalaset kan man skriva barnens namn på godispåsarna och ge dem olika ledtrådar så som "fågel, fisk eller mitt i mellan". Ligger barnets påse någonstans på golvet i rummet kan du säga fågel, och ja, ni fattar grejen. Jätteskoj! Barnen tycker att det är superspännande.

De lite äldre:
Skattjakt  skapa en enkel skattjakt med karta, ledtrådar och hela köret och låt godispåsarna vara skatten. Hur avancerat eller hur lång tid du vill lägga på skattjakten kan du själv bestämma. Passar barn från 6-12 år.

Godis på ett träd Ibland brukar jag hänga upp alla godispåsar i ett passande träd i trädgården. Avänd dig av hundpåsar i olika färger och fäst upp dem med paketsnöre i ett träd. Sedan får varje barn i tur och ordning knyta upp snöret och ta sin påse. Ser fint ut och är trevligt.

På bilden nedan ser ni hur jag hängde upp godispåsar i mitt plommonträd där hemma när jag hade prinsessfest. Jag använde mig av rosa hundpåsar, vilket var tur eftersom vädret var lite ostadigt den dagen.
I påsarna hade jag lagt hårsnoddar och små nagelkitt med en liten fil och så. Jag la även ner vackra karameller med vackert papper runt. (Kanske ska tillägga att godispåsarna här var till mina 18-åriga, kvinnliga gäster)



Kommentarer

Kommentera här..:

Namn/alias:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras absolut inte)

URL/Bloggadress:

Din egna kommentar:

Trackback