Något som värmer!

Publicerat: 2009-02-12 kl. 22:26:57
Jag vill egentligen inte göra någon större reklam för alkohol på min blogg eftersom det snarare medför problem än bågot positivt. Men vill man någon gång njuta av dryck så har jag hittat min vinters favorit som endast innehåller 7% alkohol och som endast kostar 37 kr!


Vinterns varma dryck från Kiviks heter Varm & Kall. Detta mångsidiga äppelvin är också sommarens svalkande godbit och drickes kall tillsammas med mycket is.


Kiviks Varm & Kall Äppelvin är bryggd på samma sätt som den gjorts i generationer i odlarkretsar på Österlen. Det är halvtorr Astrakancider som smaksatts med kanel, vanilj och socker.

Alkoholhalt: 7%
Art nr: 2423-01
Pris: 37:-                 bild och information om vinet har jag hittat på kiviks hemsida www.kiviksmusteri.se
                                 Ett hurra till Kivik som verkligen lyckats med ett gott och lätt fruktvin att bjuda på.

TIPS!!
Nu runt alla hjärtans dag, då vintern fortfarande härjar och kylan viner, kan det här vinet passa utmärkt att servera som en varm fördrink. Lite som glögg, fast nyare, lättare och mycket godare!

  



Kommentarer
» Anonym

L+C är det vi?

Ha en bra alla hjärtans dag.

Kramar L+ C.

2009-02-13 | 18:13:59

Kommentera här..:

Namn/alias:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras absolut inte)

URL/Bloggadress:

Din egna kommentar:

Trackback