Grattisfilm

Publicerat: 2009-02-08 kl. 14:23:50
Överraskningsfilm! - Gratis underhållning

Är det du som håller i vissa dela av födelsedagsfesten?? Då har du chansen att överraska födelsedagsbarnet med en GRATTISFILM där nära och kära får hälsa.
Beroende på hur teknisk du är kan du göra olika avancerade filmer (Windows movie maker funkar bra och är enkelt). Det enklaste är att dra med sig en videokamera och intervjua föräldrarna till föedelsedagsbarnet, lågstadiefröken, vänner, chefen, gamla pojkvänner, fd. klasskompisar och andra som kan ha något kul att säg. Be dem gärna berätta ett roligt, starkt eller annorlunda minne som personen har om födelsedagsbarnet.
Om någon av hans/hennes vänner bor utomlands är det extra roligt om du kan få dem att spela in en videosnutt och skicka via internet till dig.
Tal i all ära, gärna det, men här får människor runt om chansen att tänka till och göra något roligt av det.
När du sedan har fått ihop din film, lång eller kort, är det bra om du kan visa upp den på en TV så att alla gäster också kan se.

Du behöver: En videokamera, energi och lite kreativitet!
Blir filmen lång kan det vara bra att dela upp och visa delar av filmen under hela kvällen.


Jag i egen hög person..tänker så det ryker.. på allt från dop, kräftskivor till discon och barnkalas!

Kommentarer
» Sanna

Tack för alla tips till min mammas 40 års fest. Vi lär säkert använda flera av dem. Tyckte om den här med att spela in en video starkt! :)

2009-02-08 | 20:01:51
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
» johanna

Hej!

Vilken underbar hemsida blogg :)

Så mycket bra tips.

Jag håller på att planera en överraskningsfest till min mamma och hennes man som båda fyller 50 år i sommar, alltså ett hundraårskalas. Deras vänner och familj kommer vara där, vi blir väl runt 35-40 pers. Budgeten är tajt då jag är student men lite kan jag nog skramla ihop! Tänkte hyra in en cateringfirma som grillar. Nappade direkt på din ide om att göra en film, och kommer också använda några av dina lektips! Har du några tips på hur man skulle kunna lägga upp denna fest? Ett problem är att min mamma själv tänker planera en kombinerad inflyttningsfest/sommarfest... Hur sjutton ska jag kunna gå runt detta?! Hoppas du har några tankar och ideer!

2011-03-13 | 16:53:21

Kommentera här..:

Namn/alias:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras absolut inte)

URL/Bloggadress:

Din egna kommentar:

Trackback