fira 40-åringen där hemma

Publicerat: 2009-02-06 kl. 10:20:52
Jag fick en kommentar från en tjej som vill ha tips inför sin mammas 40-årsfest.
Därför kommer de kommande inläggen främst att handla om det.

Mitt första tips inför en ganska stor fest är att teman alltid uppskattas.
Kommer man på ett trevligt tema till festen kan man låta det genomsyra hela kalaset.. Från inbjudningar, dukning och mat till lekar, underhållning och sånger.
Du kan hämta ditt tema från en tidsepok, favoritresemål, film eller liknande.
Det ska gärna vara ett tema som på ett eller annat sätt har en knytning till födelsedagsbarnet.

Jag har t.ex varit i Mexico 4 gånger och har även familj där. Därför har jag haft Mexicansk fest och kunnat gjort den lite mer trovärdig och detaljrik. Jag har kunnat bjuda på riktigt mexicanskt godis, mat, lekar och så vidare..
Dessutom har jag, ända fram tills idag, varit ganska tjejig och gillat det där med prinsar, prinsessor och sagornas värld. Därför hade jag en fest när jag fyllde 18 med temat "Kungligt".



Det finns egentligen hur många teman som helst man kan välja.. ingenting är för långsökt.
Tänk och låt fantasin spruta genom öronen.

Kommentarer

Kommentera här..:

Namn/alias:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras absolut inte)

URL/Bloggadress:

Din egna kommentar:

Trackback