Fruktsallad

Publicerat: 2009-01-28 kl. 23:49:13
Ja, nu syftar jag inte på en sån fruktsallad som man äter utan en som man leker:)

Du behöver: Stolar, till alla utom en.

Såhär gör du: Dela in barnen i fyra grupper som har fyra olika fruktnamn. T.ex päron, bananer, äpplen och clementiner. Den som börjar utan stol ställer sig i mitten och de andra barnen sätter sig på stolarna som ska vara placerade i en cirkel runt om.  Personen i mitten säger ett av fruktnamnen varpå alla barn som är med i den gruppen ska byta plats med varandra. Samtidigt ska personen i mitten försöka att sätta sig på en av stolarna. Den som blir utan stol får ställa sig i mitten och upprepa proceduren. Det finns även ett femte ord man kan säga som är: ”Fruktsallad!”. Om någon som står i mitten säger fruktsallad betyder det att alla frukter ska bytar plats med varandra. Hela tiden är det den som blir utan stol som får ställa sig i mitten.

Passar de yngre barnen:)

Kommentarer
» Sanna

Min mamma ska ha 40 års kalas snart. Nu i i slutet av Febuari. Kan du kanske skriva lite tips på underhållning, mat, dryck osv.



Skulle uppskattas då jag och min mor är helt fantasilösa! Kram / En trogen läsare.

2009-02-05 | 09:45:26
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

Kommentera här..:

Namn/alias:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras absolut inte)

URL/Bloggadress:

Din egna kommentar:

Trackback