Världens godaste kladdkaka!

Publicerat: 2009-02-09 kl. 13:12:39
Det här receptet har jag tagit direkt från www.arla.se

Den är snabb, kladdig, väldans god och smart, för smeten rör du ihop direkt i kastrullen. Kladdkaka

Ingredienser

12-16 port

100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
florsocker

Till servering:
vispad grädde eller glass och frukt

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.

TIPS!! Mitt eget tips för den här kladdkakan är att trycka ner några godisbitar i kakan precis innan du stoppar in den i ugnen. Det som fungerar bäst är: plopp, skummfigurer och dumle!

Kommentarer
» Lena

Nu är det snart sportlov.

Kan man få lite tips på utekalas för barn som inte är iväg och åker skidor.Lekar och något ätbart.Kanske ute i snön eller utan snö!!

LvU

2009-02-09 | 16:05:37
» Leia

Den är säkert god. =)

2009-02-09 | 18:27:27
URL: http://onlyforever.blogg.se/
» siv o lennart

Tack för tipset på kladdkakan. sKA PROVA I morgon.

Kramar.

2009-02-09 | 22:13:08
URL: http://www.uckermann.blogg,com

Kommentera här..:

Namn/alias:
Kom ihåg lilla mig?

E-postadress: (publiceras absolut inte)

URL/Bloggadress:

Din egna kommentar:

Trackback